Hindsholms børn og unge – logo

Hindsholmskolen

Hindsholmskolen er placeret i smuk natur på Hindsholmen i den nordlige del af Kerteminde kommune, godt 30 minutters kørsel fra Odense.

Vi er en skole med ca. 230 elever og 25 ansatte. Der er en klasse på de fleste årgange. Skolen er opdelt i 2 afdelinger: 0.-5.klasse og 6.-9.klasse.

Vi tilbyder SFO for elever fra 0.- 3.klasse.

Vi arbejder og tænker systemisk; vi tror på, at alle bliver til i fællesskaberne og vi arbejder ud fra et anerkendende og ressourcefokuseret børnesyn.

Vi er en skole med faglige ambitioner der vægter høj trivsel gennem gode læringsmiljøer. Vi inddrager meget bevidst natur og kultur på alle planer i vores dagligdag.

Skole har en engageret forældrebestyrelse, med en stærk stemme og nyder stor opbakning og støtte fra hele forældrekredsen.

Der er et godt og mangeårigt samarbejde med den kommunale musikskole, museer og kirker. Den lokale idrætsforening holder til i skolens bygninger.

Elever fra 1. - 5.klasse får en IPad stillet til rådighed. Fra 6. klassetrin forventer vi at eleverne selv medbringer en pc. Alle klasserum er udstyret med ny teknologi.