Hindsholms børn og unge – logo

Hindsholms børn og unge – hvem er vi?

Hindsholms børn og unge består af dagtilbud på Hindsholmen, folkeskolen Hindsholmskolen og specialskolen Mesingeskolen.

For børn og unge bosat på Hindsholmen og for dem der vælger os til fra andre områder, tilbyder vi ”et helt børneliv”; barnet kan starte i vuggestue eller dagpleje, gå i børnehave og slutte med 9. klasse på Hindsholmskolen. På Mesingeskolen har vi et skoletilbud for alle børn og unge fra Kerteminde kommune der har brug for et helt særligt læringsmiljø. Hele vejen fra barn til ung er der overskuelige rammer der kan være med til at skabe tryghed.

I Hindsholms børn og unge, er vi af den overbevisning, at børn der udvikles og trives lokalt, kan bidrage globalt.

Vi bestræber os hver dag på, at give alle børn lyst til at være og lære og udvikle sig. Vi bruger vores natur og kultur til at vække nysgerrighed og begejstring. Vi ser det som vores opgave at støtte alle vores børn og unge i at finde det de hver især er gode til, så de alle kan bidrage til fællesskabet. Det gør vi i både dagtilbud og på skolerne ved at møde børnene hvor de er, med en tro på, at alle børn og unge gør deres bedste.