Hindsholms børn og unge – logo

Dagtilbud

I vores dagtilbud er der 2 dagplejere, 1 vuggestue og en naturbørnehave der ligger i helt fantastiske omgivelser i skoven og ved vandet.

Vi bor i Bøgebjergskoven i udkanten af en lille skov og med gåafstand til Bøgebjerg strand.

Hindsholm er et dejligt naturområde for os alle – vi elsker at være ude og udforske naturens mangfoldighed.
Vi følger årets gang med de skiftende årstider. Færdes på gamle som nye veksler og vi elsker og bliver begejstrede af at være i  naturen.

Alt udvikling sker igennem sanserne og naturen er vores største sanselige rum, hvor alle sanser bliver udfordret. Vi oplever ofte at naturens udfordringer giver mod til nye ”jeg kan” kompetencer.

Dagpleje og vuggestue  har faste børnegrupper med en genkendelig struktur, omgivelser, rytme med  en overskuelig hverdag der giver tryghed og ro til trivsel og udvikling.

Børnehaven har en struktur med stueopdeling og mindre grupper der nogen gange er aldersinddelte og nogen gange aldersintegrerede. Grupperne kan også være sammen på tværs af stuerne.

Både dagpleje, vuggestue og børnehave arbejder ud fra ”den styrkede pædagogiske lærerplan” og en årscirkel, hvor vi har fælles overordnede temaer/emner, som tager udgangspunkt i årstiderne.

I samarbejde med forældre sikre vi alle børns udvikling, læring, dannelse og trivsel blandt andet via Hjernen og hjertet, som er et IT system som understøtter systematisk udvikling og dokumentation af kvalitet faglighed af dagtilbud.

Senest efter jul etablerer vi en førskolegruppe.

Vi har et tæt samarbejde i overgange fra hjem/ dagpleje/ vuggestue til børnehave og fra børnehave til skole.

Der er en forældrebetalt frokostordning i vuggestue og børnehave, frokostordningen er til forældreafstemning hvert andet år.